Thursday, November 12, 2009

Baju Pengantin Impian di Hari Resepsi

Mempelai yang memilih tema pernikahan outdoor sebaiknya memilih baju pengantin yang ringkas dengan perincian yang tidak terlalu banyak. Agar tidak menimbulkan banyak masalah hindari baju berurai terlalu panjang atau baju yang terlalu banyak variasi. Paling penting pengantin boleh bebas melangkah, menentukan keinginan dan pilihannya.

Selain memilih lokasi sesuai bagi merayakan perkawinan, mempelai juga perlu mempertimbangkan tema baju pengantin, apakah akan memakai tema penampilan Asia, Barat atau adat tradisional.


Pengantin perempuan perlu memilih memakai baju pengantin yang sesuai dengan karakter pribadinya supaya memberikan lebih keleluasaan dan akan meningkatkan kepercayaan diri di depan tamu dan tentunya aura kecantikannya lebih memancar.
Penting bagi anda untuk mengungkapkan karakter anda sebenarnya kepada perancang misalnya, apakah anda seorang tomboi, feminim, atau sebagainya.

Penting juga menentukan pilihan baju yang tepat dan sesuai dengan bentuk tubuh anda. Hanya dengan cara itu perancang akan dapat menentukan bentuk potongan baju pengantin apa yang akan membuat anda tampak anggun ketika berjalan.


Apa yang terlihat sempurna di tubuh model belum tentu sesuai anda kenakan. Oleh itu jangan ‘memaksakan diri’, sebaliknya pilih busana yang dapat menonjolkan kelebihan anda dan menutupi kekurangan bentuk tubuh.


Panduan mencari baju pengantin impian anda :


Buat sedikit penyelidikan

Tentukan ide elemen rancangan yang anda inginkan sebelum pergi ke butik pengantin. Majalah pengantin dan internet boleh dijadikan sumber sebagai permulaan mencari ide.


Utamakan rancangan

Usia, bentuk tubuh dan personaliti anda adalah hal yang menjadi pertimbangan bagi mendapatkan rancangan Baju Pesta yang sesuai.


Bina hubungan baik dengan perancang

Perancang anda perlu menjadi pendengar dan penasihat yang baik. Jika perancang tidak mendengar pendapat anda atau mempunyai pandangan terlalu sempit, anda dan perancang tidak akan bisa bekerjasama. Lebih baik mencari perancang yang lain.


Sediakan dana yang realistik

Jadikan dana sebagai petunjuk utama untuk mencari
baju pengantin yang sesuai. Tiada guna anda dan perancang berbincang jika anda tidak mampu untuk membayar harga atau permintaan yang ditawarkan.


Buat perbandingan

Luangkan waktu untuk membuat perbandingan dan mencoba beberapa jenis
baju pengantin dengan berbagai model rancangan. Jangan hanya membayangkan bagaimana penampilan anda, tanpa menggunakan dan mencoba baju itu.


Percaya pada perasaan sendiri

Apabila sudah membuat keputusan pasti terhadap baju / Koleksi Busana yang diinginkan, jangan lagi ada perasaan ingin mencari baju yang lain. Hindarkan mencari atau bertemu dengan perancang yang lain. Jika tidak, anda mungkin akan terus menerus berubah pikiran dan keinginan.


http://mudahmenikah.wordpress.com

No comments:

Post a Comment